diumenge, 3 d’abril del 2011

Comença l'enllaç de les vies verdes gironines amb la Catalunya del Nord

Es comença per l'Empordà, amb el tram de Torrent a Sant Feliu de Boada
L'altra connexió es farà pel Ripollès, que ara està en fase de redacció

Al llarg d'aquest mes d'abril s'iniciaran les obres del primer tram de via verda per unir les que hi ha a la demarcació de Girona amb la Catalunya del Nord. En concret, el tram afecta la zona del Baix Empordà entre Torrent i Sant Feliu de Boada. A partir d'aquí, s'aniran executant els altres trams de la via, que té el punt de sortida a Palafrugell i, després de creuar el coll de Panissars (al terme municipal de la Jonquera), acaba a Ceret. En total 97 quilòmetres, ja que ja està fet el tram entre Castelló d'Empúries i Peralada.

El projecte, que es diu Enllaç i té suport econòmic europeu, també té una altra connexió. Es tracta de la del Ripollès, que tindrà el punt de sortida a Sant Joan de les Abadesses i connectarà a través del coll d'Ares (al terme municipal de Molló). En aquests moments s'estan analitzant les al·legacions al projecte de via verda entre Setcases i Ripoll. També s'està redactant el projecte entre Sant Joan de les Abadesses i Sant Pere Despuig per poder fer les connexions amb l'enllaç a la Catalunya del Nord. En aquest cas, hi ha 35 quilòmetres d'enllaç al Ripollès.
El projecte transfronterer europeu Enllaç ronda els 1,6 milions, dels quals Europa assumeix el 65 %. Impulsat pel Consorci de Vies Verdes de Girona, es va començar el setembre del 2009 i les previsions actuals són que el març del 2013 estigui enllestit. Un cop a la Catalunya del Nord, els dos ramals gironins es troben a el Voló i segueixen cap a Perpinyà fins acabar a Cotlliure. La trama per la Catalunya del Nord farà 95 quilòmetres.
El president del consorci, Josep Maria Rufí, va manifestar: “Estem parlant d'una anella cicloturista que enllaçarà dos territoris que no han deixat mai de ser la mateixa nació per la seva llengua, cultura i història comunes: Catalunya”.
A nivell gironí, les feines van adreçades a tirar endavant una anella doble, amb el centre a Girona. Mentre un lateral, el de Sant Feliu a Olot, ja està fet des de fa temps, l'altra banda ja no és tan fàcil. El tram més verd en tota aquesta xarxa és el de Palafrugell a Girona, que faria la volta al massís de les Gavarres.



(Font.El punt.cat)