El primer TAV travessa el túnel del Perthus amb destinació Paris
Fa gairebé dos anys que el tram Figueres-Perpinyà està fet però no hi passen trens
De moment hi haurà quatre trens diaris fins que el 2012 entri en servei tot el tram d'alta velocitat des de Barcelona
S'ha hagut d'esperar gairebé dos anys per veure passar els primers trens d'alta velocitat pel túnel del Pertús. Una espera que acabarà aquest diumenge 19 de desembre, data en què les companyies Renfe i SNCF s'han posat d'acord per posar en servei el TAV, de moment amb quatre trens diaris de Figueres a Perpinyà. De fet, aquesta és una solució provisional mentre no entri en servei tot el tram d'alta velocitat des de Barcelona, previsiblement a finals del 2012 o principis del 2013. Aquesta opció s'ha tirat endavant per evitar que s'hagi de pagar més compensacions a la companyia TP Ferro, que ha construït la via i que n'ha de portar la gestió, pel retard de l'obra. I és que la construcció del túnel, però, es va acabar el 17 de febrer del 2009, juntament amb els 44 quilòmetres de via que uneixen Figueres amb Perpinyà. I des de llavors la via és a punt però no hi han passat trens.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada