![]() |
Unitat del TGV sortint del tunel del Perthus per boca nord |
L´arribada oficial del TGV a l´Alt Empordà ja té data: el 19 de desembre. Dos dies més tard, els trens de mercaderies del corredor mediterrani també travessaran per primera vegada el túnel internacional del Portús.
Una i altra notícia han estat confirmades, aquest dilluns, segons publica el Setmanari de l'Alt EMPORDÀ, pel president de Renfe, Teófilo Serrano, i el conseller de Política Territorial del Govern de la Generalitat, Joaquim Nadal, en una roda de premsa celebrada a la subdelegació del govern de l´Estat a Girona.
Els viatgers de la línia Barcelona-París es trobaran a la nova estació de Figueres-Vilafant per a fer el transbordament necessari per a continuar el viatge. Els que provinguin de l´Estat francès ho faran en trens d´alta velocitat. Els que vinguin de Barcelona i Girona ho faran amb convois convencionals amb les modernes unitats 449, que van entrar en servei mesos enrere.
"Els transbordaments seran ràpids, duraran entre 15 i 24 minuts", segons ha explicat Serrano abans de destacar que l´entrada en funcionament d´aquest nou servei suposarà una retallada important en el temps del trajecte ferroviari entre la capital catalana i París, que passarà a ser d´unes 7 hores i 25 minuts, per sota de les dotze hores actuals en els trens hotels convencionals.
Tarifa Mini-grup
Una de les novetats més importants que s´han donat a conèixer amb l´obertura del tram internacional del TGV afecta directament les relacions entre l´Empordà i la Catalunya nord, ja que Renfe i la SNCF han creat l´anomenada tarifa Mini Grup, que és, segons la companyia espanyola "una oferta especial de llançament, perquè aquells usuaris que resideixen a les rodalies de l´enllaç puguin descobrir aquesta nova connexió ferroviària amb França. Els trajectes es posaran a la venda a partir de 5 euros per persona entre Perpinyà i Figueres, i a partir de 8 euros des de Narbona. Aquesta oferta serà vàlida fins al 24 de febrer".
Pel que fa les mercaderies, una de les primeres conseqüències serà que els trens que travessin els Pirineus ho podran fer amb una llargada de 750 metres, molt per sobre dels 450 metres actuals. Les mercaderies s´estalviaran fins a cinc hores de viatge. Totes aquestes novetats tenen com a punt comú la seva provisionalitat, ja que la línia d´alta velocitat entre BCN i el Portús no estarà acabada fins el 2012 i del costat francès encara hi ha un tram del TGV, de Perpinyà fins a Montpeller, per modificar.
http://www.emporda.info/comarca/2010/11/23/figueres-perpinya-tgv-costara-5-euros/99215.html
(Font.Emporda.info)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada